Wednesday, January 30, 2013

~umrah mengejut?

assalamualaikum guys.. :)

diam tak diam lah.. aku baru tahu 2minggu lepas yang mama ngan abah aku bakal menunaikan umrah bersama bakal mertua ku.. huhu.. in shaa Allah 13hb februari nanti..

memang aku tak tahu pun pasal ni sebenarnya....
yang aku tahu belah MR.F memang sume nak pergi umrah.. nak pergi semua mak,abah+his siblings.. mak MR.F pun ada ajak mama aku tapi mama kata biarlah majlis kami dulu selesai baru ke sana..

dan sebenarnya lepas kami bertunang bulan 12 hari tu pun, MR.F ada berbincang ngan aku..ajak nikah depan rumah Allah. terkejut pada mulanya..dan terharu sangat atas ajakan tu.. kalau difikirkan memang nak buat camtu.. tapi fikir sibling2 yang nak tengok adik perempuan bongsu depa ni nikah.. mula lah aku berfikir 2-3x...

tapi kuasa Allah kan...rupa2nya mama ngan abah join mereka. apa2 pun alhamdulillah sangat.. sesungguhnya Allah S.W.T tu lebih tahu apa yang terbaik buat hambanya.. =)



semoga perjalanan dan ibadat abah dan mama ku Haji Hassan B Tajab & Hajah Zubaidah Bt Hj Darman bersama bakal mertua ku dipermudahkan sepanjang mereka ke sana dan selamat pulang ke Malaysia semula..amin ya rabb. :)

p/s : melonjak2 pula rasa hati ni mahu ke sana ya Allah... permudahkanlah niat ku untuk dicapai dan merasai nikmatnya ya Allah.. amin..

10 comments:

cha said...

Bestnya takpela mungkin skrg belum rezeki lg nak pg mane tau lepas kawen ada rezeki kan. Mertua i pg bulan 5 ni huhu

Shizan Syafik said...

loy, jangan lupa tau doa aku kirim.. :)

s h a said...

Loy...beshnye kalau dapat nikah kt sane kn.Takpe2.Pasni insyaAllah rezeki loy ngan Mr F pg bersama plak.Amin. :)

loytha'san said...

cha: in shaa Allah kan cha..:) rezeki tu Allah yang beri.. bertuah siapa yang dapat ke sana..

loytha'san said...

shizan syafik : ingat dear. tak lupa lagi..:) hehe

loytha'san said...

s h a : dah xsempat dear.. i dah tye MR.F dah full untuk bulan 2 ni..in shaa Allah..moga selepas kahwin nnt ada rezeki kami ke sana.. amin..:)

Chekgu Azrine said...

Semoga dipermudahkan utk u sis..

cintabella said...

alhamdulilah murah rezeki :)

loytha'san said...

Chekgu azrine: tenkiu sis. Mudh2an :)

loytha'san said...

Cintabella: Alhamdulillah..syukur ada rezeki ma abh :)