Saturday, August 23, 2014

~dilema set bersalin

Assalamualaikum.. :-)

Skang jam kul 3.21 pagi start aku merepek ni.. Hehe
Mau xmerepek.... Orang lain tengah syiok tidoo kutt dah aku tekebil2 klik itu ini.

Biasala... Orang kata dah akhir2 pregnancy ni dah susah nak tido malam. Tapi aku dari awal pregnant dah susah nak tdo cuma masuk 2nd trimister mcm senang nak dapat tdo yang berkualiti tu..tp kejap la dlm sebulan 2 aje kot.

So skang baby dah 37 weeks in my tummy. :-) alhamdulillah. Orang kata dah bole dah nak deliver bila2 hehe.
Hehe hehe pun bila malam memang bole bikin cuak bila ase sakit2 ni. Yela ditambah ngan gulap gulita mau xcuak..ehehe

Pejam celik pejam celik dekat 2minggu dah aku study pasal set bersalin. Bila free tanya kengkawan n seniors kat skolah tu masa pantang depa pakai apa. Pastu rajin tgn ni dok klik la review org psal set bersalin... Sudahnya dah banyak sangat aku baca nnt aku blur...

Ayoo, ak punya study smpai ase tjaga kul 4pagi pun bole teringat apa yg aku baca tadi... Macam la nak masuk dewam peksa mse blajar dulu2..huhuhu..

Antara set bersalin tanamera, nona roguy n anugerah yang mana bagus yek? Tolong guys..

Aku ni cam kompius sebab ak dah booked tukang urut utk ngurut masa pantang nnt. Dlm pakej yg aku pilih tu, tukang urut tu nnt akan urut, tangas, tunku, pakaikn pilis n param pd aku... N baby nnt dia akan mandikan n siapkan.
Jadi, masih perlu ke aku beli set bersalin lagi?

Dengar cerita pengalaman orang, masa berpantang nnt elak dari kena 'sembelit'.. So nak ngelak tu kena la mkn apa2 ubat or jamu ye dak.. Kang dah sembelit (nauzubillah) takkan baru nak cari ubat.. Uhuhuu takutnyee..


P/s:  nak tak nak weekend ni aku kne decide yg mana nk beli sebelum balik kg nnt.. Jom tdo! Sambung dlm tido pulak. Zzz :p

10 comments:

Unknown said...

Pn loy, beli loose pack je.. Percayalah, klau bli set, konfirm xabis nye.. Dan ubt sembelit harussss prepare..

Princess Feyqa said...

fiqa beli set tanamera..lepas tu jamu maybe beli jamu NR or jamu mak dara hehe

Diyana said...

klu tukang urut dh sedia kan..better xpayah beli dh....
kang beli mcm2...x t'pakai semua dah m'bazir.... lg rugi...
better consult with ur mum dulu tnya ape lg yg mcm xckup & xdisediakan tukang urut..

ubat sembelit tu perlu, just in case kan... hehe

jamu2 tu better elakkan dulu, takut xseswai utk baby menyusu...later2 pun boleh (^_^)

loytha'san said...

Cze : ha.a dh decide mlm td nk beli loose pack je.
:-) sbb xnak membazir.. Tenx dear!

loytha'san said...

Fiqa : selamat berpantang! Hehe.. Tanamera utk luaran kan. So mmg kne ada yg set dalaman utk pastikan darah kotor dh kua abes n kasi tenaga :-)

loytha'san said...

Diyana : setujuu! Sbb harga tukang urut dah fix. So rugi klu sy sediakan brg yg tukg urut dah ada....

Ubat sembelit apa yg bagus ye?

Diyana said...

saya beli kat guardian je itu hari...
try tnye kat any farmasi pun boleh...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. bila2 mas bersalin tu. semoga dipermudahkan urusan awak ya. masa pantang, sheila pakai 2 jenis set pantang. loose item anugerah dengan set pantang shaklee. yg shaklee punya ada milkbooster sekali (esp + alfafa).. kalau nak beli shaklee, boleh contact sheilashahfiekry@gmail.com.. sy kasi harga ahli sy..

Chekgu Azrine said...

akk makan shaklee je sis..sebab bb kan nyusu badan...so memang takde la makan yang macam jamu ke apa..rm100 je yg shaklee utk sebulan..tp tak tahula ada lg ke x

Zila Zainal said...

kita makan shaklee je awak hehehe.. nak try yg lain2.. tapi risau pulak.. so stick to shaklee je sampai skang hhe