Tuesday, January 29, 2013

~inai oh inai..

assalamualaikum sume..=)

bila teringat pasal persediaan nak kahwin ni... rasanya ada yang 'in progress'.. walaupun kadang sibuk dengan kerja dan memang terus lupa pasal ' nak kahwin ni'..hehe

tapi apa pun...hal2 penting camni jangan dibuat main.. rasa2 nya sume B2B out there sume yang jenis berdedikasi.. BAGUS! wa cakap sama lu suma.. bangga ada kawan2 yang camni.. =) seronok tengok blogger yang rajin update entry ngan info2 yang sangat2 membantu...


contoh terdekat cam inai/henna.. aku ingat aku nak wat simple je. lagipun aku memang suka benda yang simple. nak inai hujung2 jari tangan... ngan kaki. tapi kan waaakk.. kita tak kompem... jari kaki memang boleh diinai ke? memang dibuat oleh bakal pengantin ke?? sebab selalu yang aku perasan line lurus kat tepi2 kaki je...jari2 kaki tu tak pulak aku perasankan... hehe... cuba tengok contoh kat bawah ni..




cantik kan... inai dia buat kat tapak tangan.. haa... cam hujung2 jari tu la yang aku nak wat.! tak mo wat kat kuku je tak best.. nak hujung2 jari cam pic kat atas..=) warna inai atas tu pun lawa.. tak hitam sangat dan tak cair (cam kaler oren tu) .. just nice bagi aku.

tapi kan wak... tapi kan... bila tengok orang lukis2 inai ni macam best jekk.. tergugat la pulak...kan... bila lagi nak merasa pakai inai meleret2 ni... huhuhuu....  tapi aku tak suka inai yang dilukis atas tangan...ntah.. kalau diberi pilihan aku tak maww... tapi kalau tengok orang buat cantik je..hehe.. tapi kalau nak buat kat tapak tangan aku okay kot...

so guys.. ape komen korang?

to readers : ada tak no. phone orang yang super power pakaikan inai or lukis cm kat atas tu..?

p/s : bila jarak bertunang dan majlis akad nikah tu dekat rasa macam tak terkejarr nak buat sume persediaan..huhu.. takpee.. just remember dat.. Allah sentiasa ada bersama hamba2nya yang berusaha.. amin..:) chaiiyok!

7 comments:

s h a said...

Sokong inai kt tapak tangan.Hehe.Tu la kan.Jarak tunang ngan majlis loy rapat.Tp setuju2.Allah sentiasa ada untuk tolong hambaNya.Amin3.Semoga sume berjalan lancar ye dear.

*Kalau google ade je yg boleh buat henna kt umah dear.Sowi sha xde link.Untuk kaki pulak sha selalu je tgk org inai penuh kt hujung jari kaki.Sha pon nak buat penuh jgk nanti kt sume jari.Hehe. :)

loytha'san said...

ari tu ade google sha,, memang jumpa pun tapi time tu tak decide nk inai camna..penuh ke ujung2 jari ke..lepas tu tak save la no.fon kakak tu. hehe.. tenkiu ya dear.. always doakan i..hikhik..aminnn..hope sume berjalan lancar..;)

cha said...

u buatla inai lukis lukis sekali seumur hidup kan. dalam gambar nanti mesti cantik. nah ni baca review henna masa wedding i. dia datang rumah buat. kos RM150.00 ke RM180.00 tak ingatla haha :)

http://whitewallsofhermind.blogspot.com/2011/12/review-henna_9240.html

loytha'san said...

cha...!! tens sharing.. hehe :) nedhenna rite :) tenkiu...kalau wat pun atas tapak tangan kot dear cha... btw tenx alot.

Chekgu Azrine said...

cantijla loy...akk pun terinngin..boley??

loytha'san said...

hehe..boleh je sis..:D tp kena tanya cik abg dulu la..hikhik

Unknown said...

tahniah,
minat untuk menempah bunga telur yg xclusive boleh check
it here http://cherryblossombeadsdesign.blogspot.com