Sunday, January 27, 2013

~trauma ke?

Assalamualaikum..
Guys..korang penah kena rotan? Berapa kali? Mesti sakit kan...
Aku tak pernah.. dari kecik sampai besar tak penah.. paling teruk pun kena ikat tangan dengan abah masa skola rendah sebab dah pandai amek duit yang aku jumpa..
Sebab tu agaknya aku kalau berdepan dengan situasi 'kena jerkah' or orang tinggi suara kat aku, aku boleh tergamam. Pastu tertiba ngalir air mata. Huhu.
Dan lagi.. aku tak boleh bila dengar suara orang menjerit2 / menangis / merayu2 panggil.. aku cam trauma lah.. aku cam takut.. Nanti mula lah berdebar. Lama pulak tu nak berhenti rasa debar tu. Rasa tak tahu nak buat apa. Takut yg tak terucap. (-_-)'
Bila Tengok budak kena rotan aku kot yang menangis. Menangis dalam hati. Sebab tak mampu nak selamatkan budak tu.
Kelemahan aku lagi aku tak boleh duduk dalam group yang suka menjerit2.. kalau laki yang menyembang plus menjerit aku lagi rasa macam nak lari..benci situasi macam tu.
Guys..Kenapa aku macam tu ek? Sampai satu tahap aku tak bergerak sebab takut. Lemah semangat ke macam tu? Fobia?
p/s : aku tak suka rasa macam ni. Help me.

8 comments:

cha said...

selalu yg fobia ni yg pernah kene pastu dia fobia kan. i so far takdela fobia tp kalau boleh taknakla tengok depan mata ke atau alami sendiri mintak dijauhkan

Shizan Syafik said...

lemah semangat kot.. mungkin sebab ko dibesarkan dalam suasana yang tenang dan bkan dalm keadaan yang ko mentionkn tu, jd bila ko berhadapan dengan situasi camtu, ko jd tak selesa, rimas etc.. sebolehnya elakkan la dr berada dlm tempat camtu.. macam aku, aku tak boleh berada kat tmpat2 yang org cakap kuat, aku rasa cam rimas sagt2.. kalau tmpat yang aku rasa sempit lak (walaupun sebenarnya tak la sempit sgt pun) aku akan rasa tak leh bernafas.. huhuhu

loytha'san said...

Cha... Sy xpernah kena.. tapi sy xboleh berada dlm situasi mcm tu. Nnt mula lah ase berdebar..(-_-) smpai orang pun boleh perasan air muka sy jd lain..

loytha'san said...

Yeke cze.... Syafik kena tahu tu. Kang tetiba wife pengsan dia xperasan.. Bahaya. Lagi2 bila dah kompem kan.. :)) hehe.. tu lah. Nak sangat mengelak situasi macam ni. Xsuka sangat. Dah pernah cerita kat MR.F.. tapi dia kata aku kne start biasakan diri... :(( Sbb family dia ramai yg suka ckp kuat.. (+_+)

Chekgu Azrine said...

ye ke loy?gang kita kt sek semuanya ckp bsg2..ke bsg dr derang?

mgkn sbb ko dbsrkan dgn xd situasi mcm tu..bkn fobia tu..mkgn blm get used..

s h a said...

Ade kemungkinan sebab lemah semangat.X pon sebab x biasa kot dengar org ckp kuat2.Huhuh.Kalau fobia tu biasanya kesan dr kejadian yg pnah berlaku kt seseorang tu.

loytha'san said...

chekgu azrine : maybe belum get used kot.. ala membe2 sek bising sebb happy.. ni yang sore macam nak marahh je bila dengar.. tu yang tatott tuu..

loytha'san said...

really sha? kdg2 je lemah semangat..tu yang ade org2 tua kata....kusss semangat balik kat loy...(sebut nama org yg lemah semngt sbg cth.) hope xla..