Tuesday, December 4, 2012

~scalp & hair treatment

Assalamualaikum :)

plan hari ni tak menjadi. kononnya bangun2 tido pagi tadi nak buat hantaran... tapi hantaran ke laut sebabnya  tuan punya badan fokus sangat maen internet. hu ha hu ha...
*ni sume gara2 ade wifi sbb nanti bila balik umah parents wifi kelaut.huhu. xde line babe. 

padahal pagi tadi dah post entry pasal cuak..klik sini. tapi kesedarannya dah masuk sinki kot sebab keje yang berfaedah pagi tadi bersihkan dapur dan basuh pinggan mangkuk sahaje. hehe..

so..penat2 bersurfing cuci mata tengok2 blog2 handbag yang super duper cantek dan mabeles sangat tu sampai nak masak pun malas lantas hanya makan ruski tomyan and air soya. buat sume tu hanya dihujung jari xsampai 10 minit sume siap tinggal telan.

OH no! apa dah jadi pada diri ini bila cuti sekolah memang malas terus dan terasa sangat heaven! wahh! *jangan jeles ya bagi yang terpaksa bekerja. hehe.. 

so bila bosan tu datang masa surfing sebab beg yang diminati dah disambar orang lalu terasa sangat hampa. *mengada kan? :P

ni la beg yang aku kempunan tu..simple kan? hehe..


kalau korang nak cuci mata tengok2 beg yang super duper cantek sila klik sini.. =) happy shopping! ngeh2

akhirnya terus rasa kepala gatal2.. hahaha...bolehkan macam tu bila hampa kepala gatal aku pun tak tahu ape kaitan jalan penyelesaian terus datang idea nak wat hair treatment! wah! wah! wah! idea ni memang terbaik.. haha!sebabnya aku tak pernah langsung cuci rambut kat kedai ape tah lagi buat rawatan rambut. 


Alhamduillah aku dilahirkan dgn mempunyai rambut yang lurus bak kata kawan2 sekolah aku sebijik macam rebonding..=) kurniaan Allah tak perlu bermegah2 kan.. syukur dan sujud pada Nya adalah jalan terbaik menunjukkan rasa syukur kita. tapi lately ni mama aku tegur yg rambut aku dah mula banyak gugur.. aku rasa bila wat treatment baru kita tahukan apa yang tak kena? :)

then...after aku google2 hair saloon yang terbaik area bangi ni aku decide nak ke Jazeerat El-Rahah.=) bagus nya salon ni khas untuk muslimah sahaja..so bebas lah nak bukak tudung layang2kan rambut kan.. hehe

hasillnya memang memuaskan hati.. mula2 datang je dapat 20% less.. aku wat scalp treatment kebetulan tengah promotion dapat RM55 dari harga sebenar RM120..then hair treatment RM55 juga. jadi ahli RM10 sahaja untuk setahun dan kalau dalam masa 6 bulan dari hari ni aku pergi sana, kunjungan yang ke-4 aku dapat hair cut free! best kan? :)

so guys.. siapa duk area bangi ni mehla ke Jazeerat El-Rahah. Sekarang ni kepala rasa ringan jee...getah rambut pun dah campak mana.. hahhaa.. over you..

p/s : gambar sume kat fon. xsempat pun nak kuarkan lagi..nanti kalau ingat aku post lagi part 2 ya. hehe


4 comments:

Unknown said...

syoknya loy.. knape ko tk blik kg lg weh?

Unknown said...

syoknya loy.. knape ko tk blik kg lg weh?

loytha'san said...

dah balik la yg.. kg aku kkb ngan bangi dlm sejam setengah je.. :)

Chekgu Azrine said...

bestnya dpt bt treatmnt..tingin nk buat nti..fuhhh..lmbtnya gaji!!