Thursday, February 16, 2012

~bukan nak mengeluh ;(

assalamualaikum guys..

sebagai pekerja kita kena tau tanggungjawab kita yang sebenar-benarnya dan cuba melaksanakan tangungjawab tersebut dengan sebaik-baiknya...
tapi apa pandangan u olls kalu setiap kerja yang kita kena buat sentiasa diperingat2kan...sampai rase bukan tahap diperingatkan tapi seakan diberi amaran dan didesak2...

memang la setiap peringatan tu niatnya baik..tapi kalu sering diungkapkan bukankah telinga ni dah tak mampu untuk mendengar.. padahal certain things tu bukan berkaitan dengan kita pun tapi dengan kita2 kena dengar...kena cemuh kena marah...

bagi pihak atasan tolonglah be rasional!  hormat pekerja. status kita sama iaitu bekerja dengan niat mencari rezeki yang halal kerana Allah.so please.

p/s : kadang sampai rasa dimanakah keikhlasan ketika membuat kerja?

3 comments:

Miss Sunshine said...

tulah.. kadang2 terfikir... kalau buat kerja tak ikhlas... lebih baik tak payah buat kan...? tapi setiap hari sebelum melangkah ke sekolah, niatkan supaya ikhlas dalam setiap pekerjaan... baru rezeki kita berkat.. InsyaAllah.

cik puan husna said...

org atasan cuma tau beri arahan je..tp yg teruknya kita sbg guru biasa trpaksa implement semua tu.sabar byk2 loy..dunia kerja sometimes mmg agak 'mean'..
apa2 pon.bertnang dan jdkan semua dugaan tu sepositif yg mungkin..:)

loytha'san said...

betul hana! klu bangun pagi mesti trus ingat keje sekolah..kadang xsempat nak uruskan diri sendiri cam sarapan n lunch...terfikir y ni belom kawin..adakah bila dah kawin keje tak sebanyak ini?..

hahhaa....alhamdulillah..setakat ni aku memang wat rilex je..lua cool dlm kepala satu2 keje kena setel.xboleh lyn sgt kn keje ni na.;p dan memang keje byk ni bagi pengalaman pd diri kita..

tQ guys! :))