Thursday, April 28, 2011

‎"Peliharakan aku untuknya Ya Allah.... dan peliharakan dia untukku Ya Allah..."

Assalamualaikum...

ku memohon kekuatan mu Ya Allah..........
hanya padaMu.....   ku berserah....

"Bismillahirrahmanirrahim.... Ya Allah, sesungguhnya aku hambaMu dan anak hambaMu dan anak hamba perempuanMu, uburku dalam genggamanMu. PerintahMu telah lalu atas diriku dan Engkau maha adil dalam Qada'Mu.

Aku memohon kepadaMu dengan segala namaMu yang untuk engkau berikan atau engkau turunkan di dalam kitabMu atau Engkau mengajarkan sesiapa makhlukMu atau Engkau yang sembunyikan ilmu ghaib (dalam) pengetahuanMu disisiMu supaya jadikan Quran penyejuk hatiku dan penerang dadaku serta menghapuskan duka dalam diriku..Amin yarabbala'lamin"

--doa tu sering aku baca kalau hati aku sedih,rungsing..dengan niat muga2 beroleh ketenangan... saje nk share ngan kawan2..mesti ade yang dah tau,, doa asmaul husna ni klu dibaca dalam arab nye lagi sedap bunyi nya..

mudah2an....kehidupan ku dipermudahkan oleh Nya....begitu juga kehidupan nya...kehidupan keluargaku...kehidupan keluarganya... kehidupan guru2 aku...dan juga kehidupan kawan2 aku....amin..

3 comments:

Super Ummi said...

Thanks Loy... Memang mencari ketenangan sekarang ni...

loytha'san said...

sama2 kasih.. doa dlm arabnye ade kt buku amalan surah2 pilihan.. td cari kt tenet y arab xjumpe.. tp y arab sedap lagi bunyi nye...

Super Ummi said...

nanti kita try cari...