Wednesday, May 4, 2011

~sedu...sedu...tolongg laa benti.

uhuk!
...ekk!....uhuuk!...
uhukk!! lagik... 

assalamualaikum readers...
help me please.
cmne nak berhentikan sedu ni..
tak tahan kot...
;"((
sume aku da cube..
1- tahan nafas
2- tampal tisu basah kat dahi
3- mandi lame2.
tapi....kejap je tahan..
ni jadi balik..
slalu sangat aku cmni...
bile jadi....setengah jam pun xsure ilang lagi..

my beloved ade sent 1 article yang menyatakan :
Sedu boleh terjadi disebabkan oleh pelbagai punca seperti menelan terlalu banyak udara, makan secara lahap, berasa bimbang atau teruja, merokok dan mengambil alkohol secara berlebihan. Mujurlah ia lazimnya berakhir dalam masa beberapa minit sahaja. 

----hoohooo,,, mentang2 lah aku baru abes bercuti hari buruh..dan2 aku dah telan banyak udara. sahihlah tuh.kesan nye baru terase.. :p
kalu nak kate makan secara lahap..hahaha...salah kot. orang tau aku makan cmne.hu2
rase bimbang or teruja??? macamla aku ade exam esok.. kee nak kena pinang kot esok! :p
ngeh3.. 
yang last merokok & mengambil alkohol secara berlebihan SAH2 lah TIDAK BENAR.
hahahaaha....
so.....mybe yang 1st kot punca aku jd begini... 
klu korang nak suggest kat aku yang ke3 pun xpe..
hohohoo...*x maluu~

kalu nak tau lebih lanjut bace neh > SEDU ok. tQ.

No comments: