Sunday, July 29, 2012

~jgn pandang orang macam xde mata lah..

assalamualaikum guys :)

korang pernah tak alami situasi mcm tajuk aku kat atas tu?
ade orang tengok korang macam tak nampaklah... rabun ke..buta ke aku pun tak pasti..
tapi lebeh kurang macam tak ikhlas la..
contoh... tegur korang macam tak ikhlas..tengok macam tak ikhlas..
pernah?
pernah ke?? :P
.........................................................aku pelik lah...nape lah ada org macam ni..
sebab jenis aku kalau tak ikhlas baik tak payah buat.. tak payah tengok...tak payah tegur...tak payah buat keje yang disuruh tu...
sebab lagi..klau kalau buat sesuatu benda dalam hati tak ikhlas pun tak guna... pahala tak dapat..penat ngan stress lagi yang ko dapat adela..
betul tak?
aku tau orang lain2..tapi tak salah kita berubah kepada kebaikan sikit demi sikit.. tuka perangai yg negatif tu..
cool down dulu bru nk tegur ke hape..
jangan ingat kita je bagus sampai tengok orang lain kecik besar-kecik besar....
bukan agak macam berlagak ke macam tu?
kalau la kau ade masalah jangan buat macam kau sorang je dalam dunia ni yang ada masalah..
haa....
ade paham?

p/s : cubala kawal emosi kau tu siket kalau tak dapat banyak..kan..

No comments: