Monday, July 30, 2012

=) indah!

assalamualaikum..:)

alhamdulillah..sedar tak sedar hari ni dah 10 ramadan 1433H..:)
maksudnye lagi 20 hari je lagi abes ramadan.. bila abes ramadan dan takde merasa terawih malam2...
kan? =(
dulu mase belajar syiokk sangat...=)
terawih ramai2....naik keta sempit2 sebab nak pegi terawih...
kenangan terindah betul...! hehe =D
lepas tu survey mane masjid yg wat terawih kejap jek...nnt pegila kat masjid tu pulak..hahaha
tapi setakat ni masjid padang nenas la yang terbaik..hehe..cepat dan dekat ngan IPG aku dulu...
cepat2 pun bacaan die bagus..
itu yang penting..

rindu pulak ~sobs!

tapi skang mungkin dah tak merasa kemeriahan tu...huhuu....
walaupun begitu ya..hidup perlu diteruskan .kan? tapi dengan lebih baik semestinya..insyaAllah.

jadinya, malam tadi aku pegi terawih di  masjid al-hidayah, dekat je ngan umah sewa aku..seronok...:D
walaupun sorang tapi takpelah kan...
*takpe2..tapi kelmarin masa 1st time nak g terawih kat cni masuk keta sedih je hati..aku g terawih sensorang jek.dulu bestt.bersempit kereta!!.terus rindu kat hausemate2 dulu! waaa...:'(
tapi cepat2 aku betulkan niat...
aku nak g terawih untuk merasa nikmat solat terawih berjemaah di masjid..xkesahla kan takde kawan nanti kat masjid jumpa kawan baru,..:)
barulah hati ni bersemangat semula..
alhamdulillah...aku dapat merasa berterawih berjemaah :)
tapi baru 3hari... malam ke2,malam ke9&10... harapnya aku dapat merasa lagi untuk 20hari lagi ni...
aminn..:)

nilah masjid al-hidayah taman melawati yang dekat sgt ngan umah aku dlm 3minit jek sampai..:)

cantik sgt dalam masjid ni...tersentuh hati bila mula2 masuk..*lamanya aku dah tak pergi masjid..:(
p/s: bila dah besar ni..komitmen dah banyak...ke sana ke sini..balik kerja pun dah penat..sampai kadang niat nak terawih tu terkubur je..huhu

     : tu aku...korang cmne rammadan ni? :)

3 comments:

Miss Sunshine said...

Loy!!! kita pun rindu yang amat terawih zaman belajar dulu... dulu kitorang pernah naik 7 org dalam kete kancil kita tu...
Sampai kene gelak tau.. syok sangat zaman tu.
Sekarang tak g tarawikh pun... Sebab sorang2, tak berani.. dgn perut memboyot dah.. huhu.
buat kat rumah je loy.. huhu.

loytha'san said...

xpe hana..wat kt umah pun dah kira okay sbb awk tu kena lebih berhati2 ditempat orang..:)
indahkan hana time belajar dulu!:D bersempt kereta ngan memasing bertelekung ohh! rinduu sesangat time tu!!
tapi zaman tu dah berlalu...

cik puan husna said...

Rindunya puasa sama2 n tarawikh sama2.. huhu. Paling takleh lupa cari masjid yg solat tarawikh abih cepat, masjid padang nenas.hehe.