Thursday, October 6, 2011

~nak ke tak nak?? nak ke tak nak??

assalamualaikum guys...:))

camat pagi..:D hehe.. aku baru lepas ubah anak2 pokok cili aku kat beranda atas ni..hope anak2 pokok cili aku dapat besa lagi la ye..:))...
mase aku gemburkan tanah tu aku pakai pembaris jek..tu pun amek dalam pencil box.huhu..malas nak turun dapur amek pisau..tools utk menanam pun tak beli..:p
tapi yg pasti aku tsersentuh jugak tanah tu ngan tapak tangan ni...sbb ade tanah yg tercicir...amek pakai pembaris kan tak lut.. hasilnye...tapak tangan aku trus naek gatal2..adeh...apela naseb..:(((
tapi takpe..hope gatal ni cepat baek sblum aku g skolah.. klu tak cmne nak menulis...tapak tangan gatal... tak tau la pulak klu gatal nak lempang budak...:p hahahahaha
yg pasti mission aku nak ubah kedudukan anak pokok cili aku berhasil!! yeahh!!

tapi skang ni yang masih jadi dilema aku...hm...
pagi semalam aku ade g carefour..beli barang dapur ngan akak aku..then...nak balik tu sempat pulak mata ni ngerling kandang hamster....
alahhh!!! comell nye lah kamu wahai binatang2 kecik...!!! *betul2 wat aku geram..grrr!!
lagi2 aku terpandang pulak ketas yg lekat kat tepi tu...."BUY 1 FREE 1"..eh! apekah???
ni yang tak boleh jadi ni...
aku dah ternampak dah perkataan tu....pastu aku datang dekat kat kandang die...ehhh!! banyak nye jenis hamster!! cumel2!! besa ade...yg berdiri ade.. lari2 ade...kecik2 ade...paling kecik pun ade..heii!! tak ley jadik ni...
aku pon wat bodo....jalan tak toleh belakang...bajet tak nak terpedaya ngan iklan tu...
tapi..:(( sampai bagun pagi ni aku teringat2 kat montot kecik tu....
so sad kan...:(( petang kat skola smlm tringat2...balik umah teringat2 lagik sampai nak tertido...*dalam hati dah goyang dah ni....macam nak terbeli je... nak beli ke tak nak ek?? :P hhu
tapi aku sedar aku sibuk kot...tapi yang aku pasti hamster boleh jaga diri sendiri..means die tak perlukan org belai die...die ley maen sendiri...aku pon alergic gak ngan binatang2...xsuke die kotor.berbau...xsuka binatang aku naek atas katel aku. heii tu memang pantang. semua binatang aku tak bagi izin cecah atas katel aku..ha. ingat tu.
tapi hamster ni klu aku bela ko duk umah ko dah la ye...aku suke yang kecik2 je...yang aktif..:)) yang bila umor die bertambah stil kecik tu jugak...hehe. klu besa pun xsampai besa tapak tangan aku.  sbb bagi aku kecik tu comell... lagi aku rase nak picit2!!... paling penting aktif.. sbb aku tak suke binatang pasif. tidor je kejenye. tak pasal2 kene pijak ngan aku. disbbkan tuan die ni pon aktif kan...:p hahahaha

tapi hamster ni hancing kan??? tu yg wat aku susah hati.. alahai...
tu yang asek dok terpikir 2-3x tu nak bela ke tak nak...korang rase?? seswai tak aku nak bela..any tips to share with me guys??
wat mase skang ni aku dah bela ikan sepat wane putih kilat..ikan tu lasak ley jaga diri sendiri :D hehe..anak murid aku pon suke ikan aku tu...cantik kate nye. *bangge:P
pastu anak2 pokok cili...:p kehkehkeh,.... benih die aku amek kat janda baik.. klu tanam banyak kena la selalu pantau..kan..yg penting tak kotorkan koridor tepi bilik aku ni..dapat cahaya matahari cukup air..banyak daun n gemok! yes! aku suke..
klu aku jadi bela hamster.....lagi la kne byk mase nak spend sbb diorg mudah kena penyakit kan??
cmne ni hati dah tersangkottt...

p/s : pening ni ngan hati sendiri..

2 comments:

Super Ummi said...

mak aii.. rajin betul mama loy tanam pokok cili ni.... bertuah sape dapat loy...
nak beli hamster pulak...? banyak masa ye.. hihi. sekarang ni musim orang bela sugar glider... tak nak try ke?

loytha'san said...

bukn banyak masa pun sangat hana.... saje je..kasi seronok ramai teman..:D hehehe..

sugar glider osmet dah bela dear..SG tu kena entertain la hana.. sy xfree sgt..sy lebey suka haiwan tu men sndri..sy suke tgk..hehe :D