Sunday, August 7, 2011

~cakap-cakap..

assalamualaikum..

ape perasan korang kalau......

Situasi 1 : bila kita cakap baik, orang membalas dengan tinggi suara *padahal orang yang membalas tu hanyalah menyampuk percakapan kita dengan seseorang....

Situasi 2 : kita bengang tapi masih mampu menahan dan cuba bercakap dengan baik....tapi dibalas dengan nada yang menjerit2...

Situasi 3 : kita cakap dengan niat yang baik tapi disalah ertikan dan yang tersebut terus menyalahkan kita secara berterusan...

Situasi 4 : kita masih bercakap baik dengan yang tersebut walaupun yang tersebut bila cakap dengan kita bukan pikir perasaan kita pun...

Situasi 5 : kita bercakap untuk kongsi perasaan kita yang sedih tapi yang tersebut lagi mendoakan yang tidak-tidak kepada kita.... *mungkin yang tersebut cakap dalam keadaan kurang sedar..

aku ni manusia biasa...punya hati,..punya perasaan..dan aku juga bercakap dengan manusia biasa jugak....yang ada hati dan juga perasaan... ape kau tu dah cukup mulia ke ha?? logikla kan aku berasa bengang dan jelik pada yang tersebut ini.....

semoga Allah kuatkan semangat aku...berhadapan dengan orang-orang sebegini....walaupun sebenarnya aku BENCILAH SANGAT DENGAN MULUT KAU ituu...
TQ.

2 comments:

Miss Sunshine said...

memang akan rasa bengang yang teramat.. tapi jangan sampai bengang yang keterlaluan.. belajar utk sabar redha lebih2 lagi di bulan pose ni..
Tapi, kalau ikut hati yang tak sabar ni.... tak payah cakap baik2 dengan orang camtu...

kita ade satu perangai buruk, kadang2 tak boleh nak kawal...huhu.
Kalau orang tu sakitkan hati kita, kita akan sakitkan hati orang tu balik... waa.. kejamkan kita.. Hmm, sedang berusaha nak tinggalkan perangai buruk yang spontan ni..

Tapi kalau orang tu baik dgn kite.. takde pasal lah nak sakitkan hati org tu kan...

Sabar ye loy cyg..

loytha'san said...

tenx hana.... cuba kuatkan semangat..kadang2..stress hadapi orang macam ni...