Sunday, May 15, 2011

entry khas HARI GURU *hati ini tidak berapa semangatlah.....

assalamualaikum readers......salam sejahtera uolls. :D

apa khabar hati anda pagi ini?? ouhh...harapnye berbunga la sentiasa yek...
memang tidak syok kalu bangun pagi hati sudah tidak syok..
eh..ehh... bukan aku oke...
huhu...
sbenanye....bangun pagi tadi keadaan hati aku ok je pon...siap semangat nak masak lunch lagi...
cm biasa bangun2 tengok pekembangan terbaru rakan2 di facebook ngan blog....then.......

oh!
sedih mak yop!!!
orang sume dok wish "happy teachers day!!" "saya ucapkan Selamat Hari Guru untuk yang bergelar pendidik"..!!

ohh....sensitip bro...
agak terasa lah diri ini macam pekerja buruh... yelah.... aku ngan kawan2 sekolah just layak dapat cuti hari pekerja je..... xlayak agaknya untuk meraikan hari guru...
sedihnyerr!!!
dah lah for the 1st time aku nak merasa sambut hari guru bila betul2 dah bergelar guru...tak layak ke aku uoll?? *taulah baru 4bulan aku jadik cikgu...tapi aku nak gak merasa the sweetest moment tuh. huuu
mula2 aku bese je bila dengar2 n dapat berita tu......siap malas nak amek pot tu, ngan mangkuk segala bagai..tapi bila betul2 kompem. aku cube wat bese... tapi dah start rasa..betulke?? takkan lah tak sambut kot??
mak aihh.. Hari Guru standart kot sume sekolah raii...bukan guru je rai...semua orang kot akan rai ...yelah kalu bukan guru sape orang2 yang kat lua tuh??! hahaha....*ayat aku macam dah start rasa panas je hati ni :P
alahh...wat gempak je kot..huhu. baik kepala otak aku ni pikir..mesti rai..
tapi korang yang sebetul nye.. memang aku rasa nya tak merasa la nak sambut hari guru peringkat sekolah ni..dah diumumkan time aku join mesyuarat guru itu ari..
aku je masih caya tak caya... tapi bila hari guru semakin dekat... aku pulak trasa...rasa ape?? rase pedih lew... xsemangat hati ni ha..
untuk makluman kepada orang diluar sana untuk diambil tindakan.
huahuahuaa..pedih weiii.!!

actually....aku wakil guru2 baru ni...bukan lah nak marah sampai nak serang sesapa yang lalu lalang tak tentu pasal..bagi pendapat aku... "Hari Guru" amatlah tidak wajar jika para guru tidak diberi peluang untuk meraikan nya...guru-guru ni bekerja dengan seikhlas nya... walaupun ada segelintir guru yang banyak buat kes tidak bermoral..tapi jangan disebabkan jatuhnya setitik nila rosak susu sebelanga....buat readers suma... hargailah jasa guru-guru anda... bukan cikgu je yang bergelar guru. tapi kepada sesiapa sahaja yang pernah mengajar, berkongsi ilmu atau yang mendidik kita.. secara jujur..kalu nak dibanding rasa hati aku ni apela sangat dengan hati kawan2 aku yang dah lama bergelar pendidik...aku sangat respek diorang...mengajar dengan bersemangat kerana tuhan..untuk negara bangsa.. aku ni cume masuk dalam carta hati aku jelah. wat pertama kali xrasa sambut hari guru....

untuk kawan2 di luar sana...selamat menyambut hari guru ye...!!!semuga seronok meraikannya!! tagg la pics kat aku!!hahaha...:D

p/s : by the way..abah aku dah wish hari guru kat aku pada 13 Mei 2011..hahaha..tercepat pulak die. papepon. TQ abah!!lebiuu!!

2 comments:

Super Ummi said...

knp loy tak sambut hari guru? kite kene pergi sambut peringkat kebangsaan.. hehe

loytha'san said...

best nyew dieww!!! ade pihak x bagi sambut....sy menurut perintah je...hukhukhuk