Thursday, March 7, 2013

~dugaan!

assalamualaikum..

nak dekat majlis ni macam2 hal berlaku...
macam2 rasa skang ni..
terkejut + sedih + risau + blurr = berbaur sume jadi satu dua tiga berapa ntah dan aku pun tak kesah
yang pasti hati aku dah macam takde kat dalam badan ni ha.. hati dah balik kampung..
balik kampung sebab nak tatap muka mama abah
nak mengadu kat diorang
nak menangis kat diorang

tapi mampu ke aku?

sesungguhnya memang aku cuba sebaik mungkin merahsiakan kerisauan hati ni dari dihidu..
tapi Allah tu Maha Kuasa..Maha Mengetahui..
aku ada kawan2 yang boleh share masalah dan memberi nasihat dan tunjuk ajar..

satu je yang aku tak puas hati sangat skang. kenapa wujud mulut2 yang suka bercakap tak menjaga hati orang2 disekeliling??
ape kau dah banyak sangat pahala ke???
ingat kau cakap just a joke or saje2 je?
memang aku tahu sesetengah orang ni memang dah pesen dia kalau tak cakap lepas memang dia tak boleh hidup gamaknya..
tapi kalau orang yang jarang cakap lepas bila cakap lepas aku ase macam.....

ke sebab semakin dekat majlis kita jadi semakin sensitif ? betul ke?
ke bulan berlumba2 nk datang ke aku ni? haha

p/s : Benci dengan orang 2 mulut jahat ni. huh!

5 comments:

Princess Feyqa said...

sbr ea! jgn stress2 and byk kan berdoa and tawakal pada Allah :)

Diyana said...

ya.. mmg segala mcm nak jadi bila nak dekat2...
sabar lah.. the most important thing, the wedding b'jalan dgn lancar.. inshaaAllah

ckp2 org, ignore je... whatever-kan aje dia.. hehe

loytha'san said...

feyqa : tenx..nak tak nak stil stres jugak tapi kadang malas nak layan. tu yg meluah ni ha..hohoho

loytha'san said...

diyana : yessza. setuju sangat. memang betul dugaan. doakan sy okay.
memang nak buat wateva je kat orang2 macam tuh. huhu

cha said...

sabar u. dugaan org nak dirikan masjid mmg banyak. setan plak bisik je kat telinga tu. sabar ye