Monday, August 1, 2011

~selamat bersahur (^____^)!!

assalamualaikum... :)

hai...korang bangun sahur tak pagi ni?? hehe..hari pertama kita puasa ramadhan tuk tahun 1432H..
bila bangun sahur ni teringat terus masa belajar dulu....yela...jarang puasa kat umah dulu2 kan belajar jauh>>>>>kat terengganu..time tu asek ingat nak balik umah je..homsickla katekan...wawawa

bila puasa pagi ni, teringat sangat kat r00mate*mase dok hostel..housemates*mase dok umah sewa.. n teringat kat mama abah...sahur ape ek mereka hari ni :))

selalu aku bangun pagi memang tak pakai jam loceng...or alarm clock,. *ni bila tido sorang2 la...tapi bila ramai2 aku tggu kawan kejut je..hehe.manje kan :p dan malam tadi nak tido sengaja kunci jam..nak bagi kasi lagi semangat untuk bangun sahur..so aku kunci kul 5am. tapi cam bese...kul 5 mata celik...*lagi cepat dari alarm. takley pakai punya alarm..hahahahha!!! slalu kul 4.30-5am masa yang selalu mata ni celik dari tido..tapi pastu tido balik sebab tunggu nak solat subuh kul 6.15-6.30am. huhu. jangan contohi aku.
so..... bangun2 terus teringat nak kejutkan osmet...kejutkan yang tersayang, adik aku tu "bangun2!! sahuuurrrr!!!! hahahha....(^_______^) semangat aku lebih sikit pagi ni...hehehe... *padahal aku bukan lah jenis kaki sahur...tapi kejut orang untuk bangun sahur ape salahnye..hehe..

dengan bersemangat untuk bersahur *tanpa tahu waktu imsak..hahha.. sambil2 cuci muka kepala otak dok pikir nak makan apa sahur pagi ni...ha!! telur separuh masak 2 bijik! okela kan...bujang...ngan air vico suam..oke sangat dah tu...:))... sementara tunggu osmet bangun aku sediakan telur separuh masak..ngan jerang air..  wahhh!!! rindunye kat ex-roomate aku si Mira...

Mira tu kaki sahur....hahha...dulu masa belajar dulu...dok 1bilik ngan die 4 tahun setengah...masa bulan pose adalah wajib untuk dia bersahur. kalu hari puasa tu dia tak bangun sahur alamat esok tengahari die dah berguling2 dah kat katel kat lantai sebab tak tahan lapar! hahahhaha....suweet sangat bila teringat masa tu...aku pon pelik mula nye tengok dia macam tu... yela..kadang sebulan mesti ade terlajak tak terbangun sahur..hahaha...tapi si Mira ni tak bole....xde MISS dalam hidup die..kalu tak korang tahan la telinga dengar dia punye rintahan lapa sebab tak sahur dari tengahari sampai asar...hahha...asar dia diam dah..sebab die dah prepare nak masak!! hehehe...

aku ni....dulu kalu sorang2 tak dok ngan ma abah adalah liat untuk bangun sahur.*tapi bangun oke sbb mama dah masak.dan bila bangun pun mnum air masak sebelah katel *bila dah besa ni..amek berkat sahur je..tapi semenjak belaja kat t'ganu n dok ngan minah sahur ni a.k.a Mira...aku bangun la teman die kejap2...hahah...kadang bangun semata2 nak kejot dia sahur sebab tak mo dengar rengekan manja die yang boleh wat taik telinga aku cair mengalir deras....:p hahaha..Miss u alot Mira!!...tapi pagi ni aku sahur aku pulak yang beria..kena badi ko kot..hahah...

oke~serba sedikit santapan subuh dari aku :Phehe...nak tido solat subuh dulu oke..:) chow!

5 comments:

Miss Sunshine said...

loy... kita pun tak boleh miss sahur.. tapi kalau tak terbangun.. takdelah merintih macm mira tu... hehe.. Selamat menjalani ibadah Ramadhan.. ^_^

loytha'san said...

haha.....sat g merintih la tu ngan en. bakal suami...hehehehe..selamat menjalani ibadah puasa hana...:) selamat memperbanyakkan amal ibadat kita dan memperbaiki y sedia ada...:))

♥ ajaa tyne ♥ said...

selamat berpuasa =)

♥ ajaa tyne ♥ said...

selamat berpuasa =)

loytha'san said...

haip ajaa....selamat2 untuk kamu juge.. (^___^)