Thursday, June 23, 2011

~sungguh tak sangka!...

assalamualaikum readers.. :)

hehe...even dah bulan 6...aku masih terasa yang diri ni baru lagi menjadi cikgu..kikikikii...5 bulan jadi cikgu dah wat ulasan guru kelas kat buku laporan adab belajar... hahhaa...tak sangka sungguh!hehe..
mula2 kena isi buku adab murid2, aku macam bese je...ala..stakat key in markah...biasala kan main dengan nombor..lagi pon aku memang suka main ngan nombor so takde hal lah...takdelah sampai tensen..:)
tapi bila kena hantar kat GPK untuk dapatkan tandatangan ..aku kena bagi ulasan dulu untuk setiap anak murid aku...... ha... tu masalah bagi aku.. sebab aku tak suka menulis..

aku tak suka menulis...lagi menulis ayat yang panjang2...cam esei ke.. tapi sinopsis takpe! aku pro bab wat sinopsis and kalu korang tak tau aku dulu mase skolah slalu cikgu jadikan akunye sinopsis sebagai contoh sinopsis terbaik.hahaha...kalu soklan nak sisopsis tak lebih 80 patah perkataan aku boleh buat dalam 60-70 patah perkataan. pendek dan padat. tapi kalu ngarang esei sampai 5 muka surat harap mahap sangat2..aku memang awal2 surrender. aku ingat lagi masa aku sekolah menengah aku tak hantar buku karangan aku sampai aku jadi 'most wanted' ngan cikgu aku... aku pon pe lagi...aku balik umah pas buku tu kat adik aku suh die wat kan,.*aku duk asrama dulu...jauh pulak tu dari umah...huhuuu..mau tak homesick! dalam 3 tajuk suh adik aku siapkan...1 tajuk nak dalam 5 m/s..aku tinggalkan dalam 15 m/s..
pandai tak pandai aku, aku bole pesan kat die suh tulis kat ketas laen nanti aku salin balik....*perhhh nak cover dari cikgu aku perasann yang tulisan laen...huhuhu..teruk ke? tak tau..tak tau..

tapi ni yang aku type panjang2 ni takpe....sebab pakai laptop..jari aku tak sakit...pegang pen/pensel boleh sakit o jari jemari ni..hahhaha:p

so...berbalik pada ulasan guru kelas tu.aku tak boleh la type weh...tak kan aku nak print and then lekat pulak kat buku adab budak..huhuu...nak kena maki ke hape cikgu baru ni..hahaha... dah la anak murid 1 kelas 40 orang...hahhaa..banyak tu,,,kang lebam aku nak wat sorang2... tapi takpe.. ulasan or komen tu just nak dalam 7 baris je..haha.. hape lah aku nak komen anak orang ek? aku pon takde anak lagi..huhuhu...

tapi sume dah setel dah...seramai 40 anak orang aku dah berjaya komen dah..hahahha....pastu sabtu ni ade hari terbuka antara guru2 sekolah aku ngan ibubapa murid2..hahaha...turn aku pulak lah kena komen!! hahaha...padan muka aku..

nak nengok tulisan aku>>>>


 pehh! tulisan macam ni pon layak tulis n komen anak orang...hahah...tak caye sungguh aku..ape korang tengok tulisan aku macam tulisan cikgu x wei..hehe.. *sekali panjang da aku komen anak orang..abes aku


ni tulisan cikgu sebelumnye...ni baru macam tulisan cikgu..sambung2..ye dak?

4 comments:

Super Ummi said...

Loy.. dulu masa kite jadi guru ganti pun pernah kene tulis ulasan kat buku adab ni.. tapi takdelah pjg mcm loy tulis.. loy tu macam luahan perasaan je.. hahaha.. ^_^ sori loy gurau je..

FADLUL & FIFAH said...

wah...hbis garisan ko komen...hahahahahhahahhaha!!!

loytha'san said...

cik mentari~ hehehe...ade macam luah perasaan ke?? tapi lupa nak letak love2 kat tepi tulisan tuh...hahahhaha...xpela...xde hal...:D

loytha'san said...

akak fifah~ u jangan jeles oke... naseb anak u tak sekolah lagi...kalu x beruntung sungguh die dapat cikgu macam saye...... (^________^)kehkehkeh